Rowerowy Poznań ogłasza, że w Poznaniu pojawi się pierwszy punkt przeładunku przesyłek kurierskich na rowery cargo, co ma pozytywnie wpłynąć na wydajność kurierów i efektywność transportu ostatniej mili.
Transport ostatniej mili, czyli końcowy odcinek dostaw kurierskich, jest zarówno kosztowny, jak i niekorzystny dla środowiska. Rowerowy Poznań wskazywał już wcześniej na potrzebę lokalizacji punktów przeładunkowych w powiązaniu z infrastrukturą rowerową, jednak pomysł nie spotkał się z entuzjazmem Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu.
Teraz jednak Poznań, we współpracy z GLS Poland, będzie testował wprowadzenie takiego punktu przeładunkowego. Projekt zakłada dostarczanie paczek tradycyjnymi środkami transportu do mikrohubu przeładunkowego (lokalizowanego w dzielnicy lub centrum miasta), a następnie dostarczanie ich do odbiorców przez kurierów rowerowych. Skuteczność działania mikrohubów ma być kluczowa dla sukcesu wizji przekształcenia logistyki ostatniej mili w centrum miasta.
W centrach miasta, gdzie znajdują się siedziby firm i biur oraz gdzie często wysyłane są i dostarczane przesyłki, samochody dostawcze mają problemy z przemieszczaniem się w zatłoczonym ruchu i nie zawsze mogą dojechać bezpośrednio do drzwi odbiorcy z uwagi na ograniczenia wjazdu do wybranych sektorów dzielnic.
Wprowadzenie punktów przeładunkowych przesyłek kurierskich na rowery cargo ma przyczynić się do poprawy wydajności i efektywności transportu ostatniej mili w Poznaniu, jednocześnie redukując negatywny wpływ na środowisko naturalne. Testowanie tego rozwiązania jest ważnym krokiem w kierunku metamorfozy logistyki i dostaw w centrach miasta.