Wykonawca mostów pieszo-rowerowych nad Wartą i Cybiną zainstalował już pierwsze elementy konstrukcyjne nowej przeprawy. Ze względu na wielkogabarytowy charakter materiałów, transport przez ulice Poznania na Ostrów Tumski odbył się w nocy z niedzieli na poniedziałek.
„Pierwszy element startowy konstrukcji stalowej dla mostu nad Cybiną przywieziono z wytwórni w Krakowie. Ciężar tego jednego fragmentu to 25 ton. Do montażu tego typu stalowych elementów w miejscu docelowym zaangażowany został żuraw o maksymalnym udźwigu 450 ton” – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Przeprawa będzie składać się z dwóch konstrukcji o długości 165 i 117 metrów, podobnych pod względem architektonicznym i konstrukcyjnym. Pierwszy zamontowany element jest początkiem łuku mostowego nad Kanałem Ulgi, o kształcie skrzynki o wymiarach 9,5 x 1,4 x 2,5 metra. Po zbrojeniu, deskowaniu i zabetonowaniu dolnego bloku żelbetowego przyczółku, stalowy element zostanie przymocowany do podpory.

Z czego będzie składać się konstrukcja mostu?
Całkowity ciężar konstrukcji między Berdychowem a Ostrowem Tumskim wyniesie około 900 ton, składając się z 69 sekcji elementów stalowych łuku i pomostu. Najdłuższy element osiągnie 29 metrów i ważył będzie około 28 ton. Konstrukcja drugiego mostu, między Ostrowem Tumskim a Chwaliszewem, będzie pochodzić z wytwórni w Radomsku. Łączny ciężar tej przeprawy wyniesie 1600 ton i będzie się składał z 74 sekcji elementów stalowych łuku i pomostu. Najdłuższy element pojedynczej sekcji konstrukcji będzie miał 25 metrów i będzie ważył około 32 ton. Przed etapem montażu elementów konstrukcyjnych, powstały fundamenty podpór obiektów. Najgłębsza sekcja ściany szczelinowej liczy 25 metrów długości.